ילדי שדרות נחשפו לרצועה הבלתי פורמלית
בירידים ססגוניים שהתקיימו השבוע בבתי הספר בשדרות, נחשפו התלמידים למגוון עשיר ומרתק של פעילויות חינוכיות והכנסתם לתוך בית הספר ושעות הלימודים.
השבוע התקיימו ירידי חשיפה של הרצועה הבלתי פורמלית בבתי הספר היסודיים בשדרות, בהם השתתפו ראש העיר, אלון דוידי, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי, מנהל אגף החינוך, גיל חדש ומנהלי בתי הספר.
הירידים הססגוניים התקיימו בבתי הספר "הרא"ה המתחדש", "הצומח", "תורני מדעי", "שקמים מעוז", "מדעים אלון" ו"גיל רבין" מתוך הבנה ששילוב בין החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ושילובם בתוך בתי הספר, מעודד את התלמידים להשתתף בפעילות בלתי פורמלית מגיל צעיר ומשפרת כישורים חברתיים ורגשיים, מפתחת חוסן, תחושת מסוגלות וביטחון עצמי של כל תלמיד, משפיעה על הקניית ערכים בבית הספר ומביאה להישגים לימודיים.
חשיבות הרצועה נחוצה לקידום הציר הערכי לצד הציר ההישגי ופועלת בתוך מערכת השעות הבית ספרית. המענים הניתנים בבית הספר במסגרת הרצועה הם: נכסים פנימיים – מורים מתוך בית הספר המעבירים שיעורי העשרה ב: אומנות, כדורסל, אוריגמי, קיפולי נייר, תלת מימד ועוד.
כמו כן, מקבלים התלמידים חשיפה לימודית וחווייתית בחווה החקלאית, במרכז המדעי- נבחרות רובוטיקה, מייקרים וכמובן בתנועות הנוער המביאות את חזון התנועה לתוך פעילות בית הספר ומגייסות חניכים לפעילות תנועת הנוער בשעות אחה"צ.
עוד הוצגו ביריד חוגי העשרה ופנאי – חוגים של המתנ"ס בבחירה רב-גילאית לחיזוק תחושת מסוגלות ומיומנויות של יצירתיות ויזמות.
במסגרת חזון החינוך העירוני, פועלת עיריית שדרות לשילוב בין הפורמלי והבלתי פורמלי ולטובתם גייסה הנהגת העיר משאבים רבים ותקציבים במעל מיליון שקלים לביסוס הרצועה הבלתי פורמלית בתוך בתי הספר ולהנגיש את הפעילות לצוותים החינוכיים, לילדים ולהורים.
יש לציין שהרצועה פועלת כחלק ממערכת השעות הבית ספרית במהלך יום הלימודים לכל שכבות הגיל ביסודי בכיתות א'-ו', ובתיכון בכיתות ז'-ט'. החל מהחודש מערכת השעות תכלול 15 שעות של חוגי העשרה ופעילויות שונות הכוללות ברצועה הבלתי פורמלית ומאפשרת לילדים לפתח את התחום הערכי לצד התחום ההישגי.
האווירה בירידים שהתקיימו השבוע הייתה טובה ומרוממת, זאת הודות לשיתוף הפעולה של אגף החינוך עם השותפים בתוכנית: מתנ"ס שדרות, המרכז המדעי, החווה החקלאית ויחידת הנוער.
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "לתנופת ההתפתחות והצמיחה בה שדרות נמצאת, מתלווה התחדשות ופריחה פדגוגית במגוון רחב של תחומים במערכת החינוך במטרה שכל תלמידה ותלמיד יוכלו להגשים את הפוטנציאל הגלום בהם. שילוב החינוך הבלתי פורמלי לתוך בתי הספר משיג מטרות חינוכיות חשובות לרכישת ידע ומיומנויות, חינוך לפנאי ופעילות חברתית קהילתית המהווה עוגן משמעותי בפיתוח המנהיגות ובהעצמה האישית של כל תלמיד ותלמידה בעיר".
מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: "התוכנית החשובה הזו, שמשלבת את הפעילות הבלתי פורמלית לתוך מערכת השעות, והכנסת תנועות הנוער, נבחרות מדע ועוד לתוך בית הספר, משקפת את ההשקעה בחינוך על כל גווניו ומהווה חלק בלתי נפרד מתוכנית העבודה העירונית שלנו בתחום החינוך. תודה למנהל אגף החינוך, גיל חדש על ולכל צוות אגף החינוך ולצוותי החינוך העירוניים על הוצאת התוכנית לפועל".