עיריית שדרות זכתה במקום ה-2 בארץ
על מתן שירות לתושבים
הישג גדול לעיריית שדרות: בתום התמודדות עם חברות ענק וגופים ממשלתיים, זכתה העירייה במקום ה-2 בתחרות "מצוינות בשירות וחוויית לקוח" של המרכז הישראלי לניהול על מתן שירות בשגרת חירום. ראש העיר, אלון דוידי, שיבח את מחזיק תיק שירות לתושב, אורן נזרי, מנהלת האגף, הילה אלימלך, וכלל העובדים על מהפך השירות שהעירייה עברה ב-4 השנים האחרונות.
המי"ל, המרכז הישראלי לניהול, מקיים מזה 17 שנה את תחרות "מצוינות בשירות וחוויית לקוח", התחרות המובילה בארץ לשירות וחוויית לקוח, אליה ניגשים ארגונים מהמובילים במשק הישראלי אשר ביצעו מהלכים לשיפור השירות.
עיריית שדרות ניגשה השנה לתחרות, בקטגוריית "השירות במגזר הציבורי", כשהיא מתמודדת עם גופים גדולים, בהם משרדי ממשלה, גופים ועמותות. העירייה הגישה עבודה מרשימה בנושא מתן שירות לתושבים בשגרת חירום, מצב אותו חווים תושבי שדרות מזה 20 שנה.
לפני מספר חודשים התבשרה העירייה כי עלתה לשלב הגמר עם משרד התחבורה ורשות הטבע והגנים. לבקשת מארגני התחרות הגישה העירייה מצגת וסרטון מסכמים, בהשתתפותו של ראש העיר, אלון דוידי, ומנהלת האגף, הילה אלימלך. בשבוע שעבר התקיים טקס הגמר ב"זום" בשל מגבלות הקורונה, כשדוידי, מחזיק התיק, אורן נזרי ואלימלך בלשכת ראש העיר וממתינים לתוצאות. עיריית שדרות זכתה במקום ה-2, לאחר שהפסידה למשרד התחבורה וגברה על רשות הטבע והגנים וכמובן על עשרות מועמדים אחרים שלא הגיעו לשלב הגמר. שדרות הייתה הרשות המקומית שהגיעה לשלב מכובד זה.
זמן קצר לאחר הבשורה שיצאה מפי השופטים על הזכייה במקום השני, בישר ראש העיר, אלון דוידי, על הזכייה לכלל התושבים בפתח ישיבת מועצת העיר. "לא חושב שלפני 7 שנים מישהו חשב שנגיע לרגע הזה ואני שמח שהגענו אליו", אמר דוידי, "אני רוצה להודות לאורן נזרי, הילה אלימלך, עובדי האגף וכלל עובדי העירייה ושלוחותיה על מתן שירות מצוין לתושבים שלנו".
בין ההערות שכתבו השופטים על השירות של העירייה לתושבים: "מהלך יפה מאוד, ניכר שהכל נעשה מהלב ובמסירות גדולה. משמח לראות רשות מקומית שדואגת ככה לתושביה", "מרגישים את המחויבים ורואים את התוצאות", "מסירים בפניכם את הכובע על ההתמודדות בשעות חירום כמובן, אבל גם על מהלך מרשים מאוד לשיפור השירות בעת שגרה. נראה שהתושבים מרגישים שיש על מי לסמוך ומרגישים טוב בעירם", "שאפו על האכפתיות מהאזרח".
עם כניסתו של אלון דוידי לתפקיד ראש עיריית שדרות בשנת 2013, הוא הציב את נושא השירות לתושב בראש סדר העדיפויות והבטיח לתושבים שבטווח של מספר שנים יחושו הבדל משמעותי בשירות שהם מקבלים מהעירייה ושלוחותיה.
דוידי היה ראש העיר הראשון שהקים אגף שכל תכליתו היא שירות לתושב. הוא מינה לתפקיד מנהלת האגף את הילה אלימלך, עו"סית בהכשרתה שצברה ניסיון רב בעבודתה באגף הרווחה בעירייה. אלימלך הובילה רה-ארגון במוקד העירוני, כאשר בין השאר, גויסו סטודנטים וסטודנטיות לעבודה במוקד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, גויס לתפקיד מנהל המוקד ירון זוהר, בעל ניסיון בניהול מוקד באשדוד, המוקד עבר למבנה חדיש ומשוכלל, שונה שמו למוקד מידע ושירות לתושב והוכנסו אליו כלל המערכות הטכנולוגיות המתקדמות.
במקביל, בוצעה עבודה רחבת היקף בכלל אגפי ומחלקות העירייה וביחידות הסמך לשיפור השירות שהתושבים מקבלים והסקרים שהעירייה עורכת אחת לתקופה, הראו את השינוי בשביעות רצון התושבים.
דוידי סיכם ואמר: "זו גאווה גדולה עבורנו להיות בצמרת הזוכים בתחרות היוקרתית, לצד חברות כמו 'הוט', 'מגדל', 'מכבי שירותי בריאות', 'נטפים', 'כלל' ומשרד התחבורה. התושבים שלנו מרגישים מידי יום ביומו את השינוי הגדול שעברנו ונמשיך לעבור, לשפר ולעשות כל העת כדי להיות הטובים ביותר. המרוויחים הגדולים הם תושבי שדרות. תודה לכלל העוסקים במלאכה, ובראשם מחזיק התיק אורן נזרי ומנהלת האגף, הילה אלימלך".