'עלמא ולמה' – תוכנית 'עלמא' בכלל בתי הספר היסודיים בשדרות

'עלמא ולמה' –

תוכנית 'עלמא' בכלל בתי הספר היסודיים בשדרות

התוכנית פועלת בבתי הספר היסודיים בעיר מתחילת השנה כמהלך עירוני בשיתוף צוות 'עלמא' במשרד החינוך בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".

כחלק מהחזון העירוני של העיר שדרות בתחום החינוך הוחלט להכניס למערכת החינוך בבתי הספר היסודיים תהליכי הוראה- למידה שעל פיהם בית הספר מתאים את עצמו ללומד וצרכיו. מדובר על תוכנית בשם 'עלמא' כאשר מטרתה היא להתאים את צרכי הלומד למציאות המשתנה ולטפח מיומנויות חשיבתיות, אישיות וחברתיות הנדרשות במאה ה-21.

זהו שיתוף פעולה של אגף החינוך בעיריית שדרות יחד עם צוות 'עלמא' ממשרד החינוך- מחוז דרום. השנה יותר מתמיד היה חשוב להתחיל  תוכנית זו וזאת בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', פינוי התושבים מבתיהם וחוויית למידה מסוג אחר שהותירה תלמידים רבים בחוויית החמצה של גן החובה בהיבטים הקוגניטיביים, רגשיים וחברתיים.

זאת ועוד, באמצעות התוכנית יהיה ניתן לאפשר לכל תלמיד ביטוי אישי תוך קידום שוויון הזדמנויות, הכלה והשתלבות לטיפוח תחושת המסוגלות ומיצוי הפוטנציאל. התוכנית גם יוצרת סביבות למידה המזמנות התנסויות מגוונות; חשיבתיות, אישיות וחברתיות, פיתוח לומד בעל מכוונות עצמית, תחושת מסוגלות ומענה לאינטליגנציות שונות.

ביום רביעי האחרון נפגשו כלל מחנכות כיתות א'-ב' בשדרות להשתלמות עירונית בבית הספר 'הצומח' כחלק מתוכנית המקדמת את יעדי קטר השפה העברית ויעדי קטר הSEL-.

את המפגש הובילו ד"ר דורית סימון ופנינה אלעל ברנע ביחד עם המדריכות הבית ספריות, רכזות השפה בבתי הספר ובשיתוף מובילת קטר השפה העברית מטעם עיריית שדרות, מעיין בר יוחאי.

צוותי החינוך וההוראה שהשתתפו בהשתלמות זכו לקבל 'ארגז כלים' פרקטי וכן ידע יישומי בדרכי ההוראה המגוונות. המפגש העירוני אחת לחודש מאפשר למידת עמיתות והעמקת קשרים בין צוותי החינוך בעיר מכלל בתי הספר. במהלך השנה יזכו לתוכנית מגוונת הכוללת סיורים, עיצוב סביבות למידה והדרכה פדגוגית כבניית תפיסה חינוכית הוליסטית במעבר הבטוח מהגן לכיתה א'.

מפגש מסוג זה מאפשר בניית שפה עירונית אחידה בין בתי הספר המאפשרת לתלמיד לבחור בין גיוון דרכי ההוראה דרך משחק והמחשה. הלמידה כוללת עיצוב סביבות למידה, התאמת דרכי ההוראה ויחסי הגומלין בין הילד לתלמיד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *