שירות מעל הכל – אגף שירות לתושב שדרות מסכם שנה
הקמת מוקד קורונה, הקמת מוקד לעסקים, הכנסת מערכות טכנולוגיות מתקדמות, הרחבת המשל"תים, הכנסת ייעוץ משפטי לשכונות, ביקורי בית, סיוע למבודדים וחולים ועלייה של 48% בפניות התושבים למוקד העירוני – האגף לשירות התושב בעיריית שדרות סיכם את שנת 2020 בבשורות לתושבים. ראש העיר, אלון דוידי: "בשדרות אנו מחויבים לתושבים שלנו ודואגים להביא את כל החידושים למען כך".
שנת 2020 הגיעה לסיומה, ובמהלך השנה המיוחדת הזאת, האגף לשירות התושב בעיריית שדרות פעל על מנת לסייע לתושבים בכל הנדרש. שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת, שנה שבה נאלצנו להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה ולשנות את שגרת חיינו ואף לבלות את מירב הזמן בבית. באגף שירות לתושב בוצעו חידושים רבים כמו הקמת מוקד ייעודי לרישום בחינוך, שיתוף ציבור בשיקום שכונות, שירות לתושבים חדשים, פיילוט לחצני מצוקה בגנים, הקמת מוקד שירות לעסקים בקורונה, התקבלו 54 בקשות להנגשת שירות משפטי בשכונות, הקמת מערך חקירות אפידמיולוגיות ושירות ייחודי לחולים ומבודדים. כמו כן, זומנו במוקד 4,856 תורים טלפונים/פרונטליים בכלל האגפים בעירייה המקבלים קהל. על מנת להוביל את כל השינויים הללו, מוקד מידע ושירות לתושב החל להשתמש במערכת CRM חדשה של חברת א.ש בינה. מערכת שבה ניתן לנתב באופן חכם את כל פניות התושבים וליצור עימם קשר תמידי על-ידי שליחת הודעות SMS ומיילים.
בשנה זו חלה עלייה של 48% במספר הפניות למוקד בהשוואה לשנת 2019. סך הכול התקבלו 55,426 פניות וזמן עמידה בתקן עמד על 76.6%. מרבית הפניות הגיעו דרך המוקד הטלפוני במספר 8516* וחלקן באמצעות שירות הודעות WhatsApp. כמו כן, בשל נגיף הקורונה הוקם מוקד ייעודי עבור מבודדים וחולים ובוצעו בו 9,607 שיחות יוצאות. בנוסף, בוצעו כ-240 חקירות אפידמיולוגיות ומתן מידע והנחיות קורונה. במסגרת מוקד זה, חולקו כ- 1,200 ערכות למבודדים והתקבלו 1,300 פניות למתנדבים.
המשל"תים (מרכזי שירות לתושב) דאגו לקבל את פניות התושבים ולטפל בהן, לבצע ביקורי בית ולדאוג לפעילות חברתית בשכונה. האגף פעל במהלך השנה על שיפור המענה הטלפוני הניתן מהאגפים השונים לתושבים. נושא נוסף שחל בו שיפור הוא הקמת טפסים דיגיטליים כמו טופס אישור תושב, ארנונה, סיום שכירות, אישור לטאבו ועוד.
מנהלת האגף, הילה אלימלך, ומנהל המוקד, ירון זוהר, הציגו את הנתונים בישיבה מיוחדת עם סגן ראש העיר, אלעד קלימי, מנכ"ל העירייה, גלעד אברהמי, ומנהלי האגפים והמחלקות.
ראש העיר, אלון דוידי: "לא בכדי, הסלוגן שלנו בעיריית שדרות הוא חושבים שירות! דבר ראשון, אנו חושבים על התושבים שלנו וכיצד ניתן לשרתם במקצועיות ובמחויבות. אני רוצה להודות למחזיק תיק שירות לתושב, אורן ניזרי, למנהלת אגף שירות לתושב, הילה אלימלך, למנהל המוקד, ירון זוהר וכמובן לכל העובדים באגף. בשנת 2020, זכינו מקום שני בתחרות 'מצוינים בשירות', אנו נמשיך לתת את השירות הטוב ביותר ולהיות הטובים ביותר בארץ".
חבר מועצת העיר ומחזיק תיק שירות לתושב, אורן נזרי: "החזון הוא זה שמוביל אותנו להישגים. אגף שירות לתושב בעיריית שדרות ימשיך להיות המקצועי ביותר בכל היבטי השירות. תודה רבה לכל הצוות הנפלא של האגף".